Wrath of the Druids Review

• Titel: Wrath of the Druids
  • Uitgever: Ubisoft
  • Releasedatum: 13 mei 2021

Wrath of the Druids stuurt Eivor naar het mystieke Ierland

Zoals jullie hier in onze Assassin’s Creed Valhalla review konden lezen hebben we vorige winter enorm van Eivor’s viking avontuur genoten. De game was al gigantisch en met de toevoeging van deze nieuwe Wrath of the Druids content wordt de game nu nog groter. Best intimiderend voor nieuwe spelers. Wij gingen de uitdaging echter aan en sprongen meteen in onze iconische longship om richting het mystieke Ierland te varen. Hoe dit ons is bevallen lees je in de review.

Wrath of the Druids scenery
Wrath of the Druids mount

Barid heeft Eivor’s hulp dringend nodig

Wrath of the Druids is een knap staaltje content. Je kunt het nieuwe avontuur namelijk op elk moment starten. Je hoeft het originele verhaal dus helemaal niet uitgespeeld te hebben. Barid, Eivor’s neef, is op de één of andere manier koning van Dublin geworden en heeft je hulp dringend nodig. Hij stuurt daarom afgezant Azar naar Ravensthorpe om de hulp van de machtigste viking van Engeland op te roepen. Eivor reist meteen af naar de Ierse zee om het mystieke Ierland een bezoekje te brengen. Bereid je dus maar voor op boze druides en bloeddorstige weerwolven. Dit wordt een avontuur die je niet snel zult vergeten.

Handelen was nog nooit zo belangrijk

De belangrijkste toevoeging van Wrath of the Druids is ongetwijfeld het splinternieuwe handelsysteem. Door verschillende ring forten te veroveren tover je ze om tot plekken die grondstoffen voor je verzamelen. De gameplay loop is simpel: ontdek een ring fort, schakel de vijanden uit, bemachtig de eigendomspapieren en huur tot slot werknemers in. Elk fort stuurt vervolgens grondstoffen naar Dublin. Vanuit hier stuur je alle handel naar andere buitenlandse steden. Het mooie is dat je hier heel wat leuke beloningen mee kunt verdienen. Eivor altijd al een Egyptische look willen geven? Dat kan nu dankzij het handelssysteem. Ook zul je steeds meer over Azar te weten te komen. Wrath of the Druids voelt erg gul aan als het om cosmetische items gaat. Je ontvangt één van de tofste mounts in de hele game, een nieuwe raaf, verschillende nieuwe paarden en nog veel meer leuks.

Naast handelen zul je ook op jacht moeten gaan naar de zogenaamde Children of Danu cultisten. Dit zijn kwaadaardige druïdes die duivelse plannetjes hebben. Het verhaal van deze nieuwe dlc kan zich zeker meten met verhalen uit de main story arcs en leert je als speler veel over de achtergronden van de vele nieuwe personages.

De belangrijkste toevoeging van Wrath of the Druids is ongetwijfeld het splinternieuwe handelsysteem.

De Children of Danu kunnen het beste omschreven als een stel gekken die zich verkleden als de Blair Witch en het gas van Batman schurk Scarecrow inzetten om je te doen laten hallucineren. Bovengronds zijn de cultisten makkelijk te verslaan, maar eenmaal in grotten en afgelegen kampen worden ze een echte dreiging. Door de geheimzinnige mist met hallucinerende eigenschappen moet Eivor het opnemen tegen sterkere onnatuurlijke versies van de cultisten en bloeddorstige weerwolven. Ja dat lees je goed! Er zitten weerwolven in Wrath of the Druids en deze monsters zijn werkelijk angstaanjagend.

Gelukkig ontvangt Eivor ook een aantal nieuwe eigenschappen, waaronder een Ierse wolfshond die je tijdens gevechten bijstaat. Je kunt nu dus je trouwe wolf en nieuwe wolfshond oproepen om vijanden te verscheuren. Verder zijn er smoke bomb arrows, een nieuwe kopstoot en kun je uieraard weer extra skilltree punten indelen.

Wrath of the Druids Barid

AC Valhalla is een van de mooiste open world games

Het was vorig jaar al wel duidelijk dat Assassin’s Creed Valhalla één van de mooiste open world games is. De manier waarop Ubisoft Engeland en Noorwegen als digitale zandbak op je beeldscherm tovert is werkelijk fenomenaal. Ook Ierland is dit keer prachtig gemaakt! De torenhoge rotsen en groene vlakten stelen de show. Ook zul je talloze waterfallen en geheimzinnige bossen in de nieuwe dlc vinden. Het is dus vrij makkelijk om afgeleid te worden en te verdwalen in al dat moois. De geheime grotten vol verborgen schatten, de droevige afscheidsbrieven van onbekwame reizigers, het verkennen van een wereld was nog nooit zo bevredigend.

Wrath of the Druids boar

De harp is een magisch instrument

Tijdens je avontuur zul je de harp steeds meer gaan waarderen. Dit magische instrument zorgt voor een geweldige sfeer en maakt het nog makkelijker om je helemaal in te leven. Daarnaast voegt de zang van Ciara ook heel wat sfeer aan de game toe. Verder is de voiceacting ook weer van het hoogste niveau. Ubisoft heeft werkelijk alles weer uit de kast getrokken.

Wrath of the Druids houdt je wel even zoet

Eivor’s nieuwste avontuur is vrij groot en zal de gemiddelde speler ongeveer vijftien uur gameplay te bieden hebben. Maar er is natuurlijk nog veel meer plezier te vinden in het verkennen van Ierland, het zoeken naar trinkets en puzzels, etc. Je zult genoeg vermakelijke sidequests vinden die echt de moeite waard zijn om door te spelen.

Wrath of the Druids was een genot om te spelen

Ubisoft laat met Wrath of the Druids zien wat een DLC moet leveren. Je kunt een splinternieuw verhaal ervaren in een prachtig gebied. Er is een uitgebreid handelssysteem aan de game toegevoegd waarmee je allerlei coole cosmetische items kunt vrijspelen en je kunt het opnemen tegen bloeddorstige weerwolven. Grafisch ziet Wrath of the Druids er geweldig uit en heb je zeker een vijftien uur aan nieuwe content waar je mee aan de slag kunt. Wrath of the Druids is daarom elke cent dubbel en dwars waard!