LEGO Marvel Super Heroes 2 Review

• Titel: LEGO Marvel Super Heroes 2
  • Uitgever: Warner Bros. Interactive Entertainment
  • Releasedatum: 14 november 2017

In LEGO Marvel Super Heroes 2 ben jij de grootste held!

LEGO, wie kent het iconische bouwspeelgoed nou niet? We speelden er vroeger (en soms nog steeds) als kinderen mee, gaven het vele malen cadeau en hebben het uit zien groeien tot een merk dat niet meer uit de schappen van een speelgoedwinkel mag ontbreken. Een groot aantal jaren geleden besloot The LEGO Group echter dat ze zich ook op videogames gingen richten. De LEGO Star Wars games zijn bijvoorbeeld nog altijd razend populair, evenals LEGO Batman en LEGO Ninjago. Dit keer is het weer eens de beurt aan de vele kleurrijke helden uit het Marvel universum. Of LEGO Marvel Super Heroes 2 een waardig cadeautje voor onder de Kerstboom is hebben we grondig voor jullie onderzocht.

Stop de snode plannen van Kang the Conquerer!

Het Marvel universum beperkt zich al een tijd niet meer tot avonturen op aarde. Zo hebben we onder andere kennis gemaakt met Thor’s wereld (Asgard) en vele andere planeten ontdekt met behulp van de Guardians of the Galaxy. De kwaadaardige Kang the Conquerer heeft snode plannen met ons universum. Hij reist door verschillende tijdlijnen en realiteiten om de meest iconische plekken te gijzelen en toe te voegen aan zijn Chronopolis, een wereld die buiten onze realiteit bestaat. Het is aan de vele helden uit het Marvel universum om de narcistische maniak eens en voor altijd te stoppen. Uiteraard met een flinke portie LEGO humor.

Het is weer puzzeltijd

Ook in LEGO Marvel Super Heroes 2 zul je weer allerlei puzzels moeten oplossen om missies te voltooien. Het is daarom belangrijk om te begrijpen wat alle verschillende superhelden en schurken kunnen. Captain America kan bijvoorbeeld zijn schild gebruiken om verschillende speciale doelwitten te raken. De machtige Thor maakt juist weer gebruik van bliksem om machines te activeren. Het is aan jou om uit te vogelen welke skills nodig zijn om de puzzel in kwestie op te lossen en dat blijft hartstikke leuk.Baasgevechten zijn lekker divers en laten spelers altijd gebruik maken van de omgeving om behulpzame objecten of machines te bouwen. Dit is natuurlijk niets nieuws onder de zon, aangezien dit altijd een belangrijke rol in LEGO games heeft gespeeld. De manieren waarop ontwikkelaar Traveler’s Tales het denkvermogen en de creativiteit van jonge (en volwassen) spelers onder ons proberen te stimuleren is nog altijd van het hoogste niveau.

Zit de game vol met vernieuwde gameplay elementen? Niet echt, maar dat is ook helemaal niet nodig. If it aint broke, don’t fix it. Iets waar veel ontwikkelaars misschien nog wel iets van kunnen leren. Een nieuw element is het gebruik van tijd. Dr. Strange kan namelijk met zijn “Eye of Agamotto” amulet de tijd manipuleren. Hiermee kun je objecten verplaatsen of baby Groot veranderen in zijn volwassen versie. LEGO Marvel Super Heroes 2 is een plezierig spel waar zowel jong als oud zeker van kunnen genieten, daar zijn we echt van overtuigd. Het spel is grotendeels bedoeld voor kinderen, al zijn sommige puzzels soms zelfs voor volwassenen een hele uitdaging. Ideaal om als ouder samen met je kind te spelen dankzij de co-op mogelijkheden.

De kwaadaardige Kang the Conquerer heeft snode plannen met ons universum.

Nog een leuk aspect van de game zijn de verschillende werelden die je zult bezoeken. Kang the Conquerer heeft namelijk allerlei werelden gegijzeld en hiermee zijn Chronopolis gevuld. Van het mysterieuse Wakanda waar Black Panther vandaan komt tot de straten van Manhatten, je zult overal wel wat te doen kunnen vinden. De werelden bevatten namelijk talloze sidequest die heel wat replay waarde aan de game toevoegen.

De kleurrijke graphics spatten van je scherm

Ondanks het simplisme van de grafische stijl in LEGO Marvel Super Heroes 2, is er bijzonder veel tijd besteed aan subtiele details. Vooral de idle animaties voegen enorm veel charme aan de game toe. Ms. Marvel, die zich gaat vervelen en besluit selfies te maken. Spider-Man die ondersteboven aan een stuk web hangt en nog veel meer van dat soort kleine dingetjes. De animaties van de LEGO minifiguren zijn ook erg goed gedaan en het is bijzonder indrukwekkend hoe ze de wat statische LEGO figuren zo dynamisch in beeld brengen. De devs bij Traveler’s Tales weten precies hoe het moet, maar dat is ook wel begrijpelijk aangezien ze vele jaren ervaring hebben met het ontwikkelen van LEGO games.

Speel jij alle personages vrij?

Om alle personages in de game vrij te spelen zul je wel even bezig zijn. Er zijn maar liefst tweehonderdzesendertig personages vrij te spelen. Daarnaast is er ook nog ruimte om tien eigen personages te bedenken. Traveler’s Tales heeft hiervoor een speciale functie aan de game toegevoegd. Door nieuwe personages vrij te spelen ontvang je steeds meer mogelijkheden om jouw eigen personages een ander uiterlijk te geven, wapens te selecteren en natuurlijk de nodige superkrachten aan je held of heldin toe te wijzen. Een leuke toevoeging waarmee je erg leuke creaties kunt bedenken. Vooral de kids zullen zich hier vele uren mee kunnen vermaken.

In elke missie is een minifiguur van Stan Lee te vinden die jouw hulp nodig heeft. Hier heb je echter specifieke helden voor nodig. Dus zul je soms terug naar een bepaalde missie moeten reizen om de stripboek legende een handje te helpen. Missies herbergen verschillende “golden bricks” waarmee je objecten in de werelden kunt vrijspelen. Daarnaast zijn er nog allerlei andere collectibles die spelers vele uren zoet zullen houden.

LEGO Marvel Super Heroes 2 is een geweldig kerstcadeau

Wie op zoek is naar een leuk kerstcadeau kan zeker wel met LEGO Marvel Super Heroes 2 thuis komen. Het verhaal zit boordevol humor en de gameplay is geschikt voor jong en oud. Daarnaast ziet de game er op grafisch gebied, ondanks het simplisme van LEGO, hartstikke leuk uit. Vooral de animaties van de vele verschillende digitale LEGO minifiguren is geweldig gedaan. Verder zit de game boordevol content, ideaal om de koude winterdagen mee door te komen. Wij zijn in ieder geval enorm gecharmeerd van dit nieuwe LEGO Marvel Super Heroes avontuur. Dit is dus zeker een kerstcadeau waarmee je thuis mag komen.