Rocket Arena lanceer trailer

Is Rocket Arena de moeite waard?

Vandaag kondigen Electronic Arts Inc. en de in Seattle gevestigde studio Final Strike Games aan dat Rocket Arena, een explosief 3v3-schietspel waarin raketten allesbepalend zijn, nu verkrijgbaar is met cross-play-ondersteuning op PlayStation 4, Xbox One en PC via Origin en Steam. Met een gevarieerde selectie van tien speelbare helden, configureerbare speelstijlen en zeer competitieve actie biedt Rocket Arena intense dynamische gevechten die de conventies van het genre doorbreken, waardoor het spel totaal anders is dan andere hero shooters.

“Ons spel is met recht een unieke hero shooter die zijn weerga niet kent. Je begrijpt al snel hoe de leuke en krankzinnige gevechten in elkaar zitten, maar daarachter gaat een robuuste, diepgaande game boordevol raketten schuil dat bijzonder competitief en uitdagend is”, aldus Kevin Franklin, medeoprichter van Final Strike Games. “Dankzij onze samenwerking met EA heeft ons team haar visie op Rocket Arena kunnen realiseren zonder compromissen te hoeven sluiten. Met hun steun hebben we een diepgaand multiplayerspel, een rijke wereld en nieuwe IP kunnen maken waar we ongelooflijk trots op zijn. We werken nu al aan heel veel gratis content voor na de release en we willen zo snel mogelijk laten zien wat we nog meer voor al onze spelers in petto hebben.”

Rocket Arena biedt spelers toegang tot 10 speelbare helden, met elk 100 voortgangsniveaus, 10 gevarieerde maps, 22 spelbepalende artefacten, custom games en social/ranked playlists. Het spel bevat tevens vier competitieve gamemodi, een coöperatieve modus, een trainingslevel en oefenmodus, dagelijkse en wekelijkse uitdagingen en talloze cosmetische items – die je allemaal kunt vrijspelen via in-game spelvoortgang.

Daarnaast bevat Rocket Arena diverse unieke mechanismen waarmee je de spelervaring kunt verbeteren, waaronder de Blast Meter, die spelers laat zien hoe ver hun tegenstanders vliegen terwijl ze hen uit de arena proberen te slaan. Spelers gaan dus niet dood en blijven continu in actie. Zodra spelers KO zijn gegaan, vliegen ze terug naar de arena om de omgeving te onderzoeken en terug te keren naar het gevecht, zodat alle deelnemers constant alert blijven. Daarnaast heeft elke held in de kleurrijke selectie van het spel zijn eigen unieke persoonlijkheid, speelstijl en kenmerkende raketwerper; dit alles met een hoog vaardigheidsplafond, zodat spelers diverse geavanceerde bewegingen kunnen maken, zoals raketsprongen tijdens scherpschieten, ontwijkende manoeuvres en vuurcombo’s.

Author: Nino

Mijn eerste console was de SEGA Mastersystem II en sindsdien game ik op verschillende platformen. Geef mij maar allerlei toffe games, coole toys en adembenemende art!

Share This Post On